Uudised

Ka pakendeid on vaja pakendada

Kes meist ei mäletaks vahvat raamatutegelast nimega ninatark muna! Selle kummalise selliga on seotud mitmeid juhtumisi, ent meenutagem täna üht: „Sa oled nii ennast täis,” heitsid kord sõbrad ninatargale munale ette. „Keda ma siis veel peaksin täis olema kui mitte iseennast?” küsis ninatark muna seepeale. Kuldsed sõnad! Aeg-ajalt tuleb ka enda peale mõelda ning

Kõige kummalisem masin

On uskumatu, mida kõike spetsiaalse masinaga teha saab.  Näiteks jäätise vahvlitopse valmistada õunu koorida fusilli pastat teha gloobustele kaarte peale pressida automaatselt käekirja paberile kanda Rubiku kuubikut kokku pannapaberlennukeid valmistada Ka trükitööstuses on kõikvõimalikke masinaid ja üks neist aitab poognast paberi või papi ruumiliseks liimida! Kirjutasime hiljuti, et Ecoprindis toodetavate pakendite kujusid on täpselt nii palju,

Mis saab paberijääkidest?

Meie nimi on Ecoprint põhjusega – me tahame luua uut väärtust nii, et vana üleliia kahjustatud ei saaks. Mis on vana väärtus?  Meie küsiksime pigem nii: mis on kõige vanem väärtus? Ja vastame lihtsalt: see on meie keskkond. Paljukuuldud ja võib-olla tüütugi jutt – eriti hiljutise ülemaailmse kliimakogunemise valguses –, ent seda olulisem ja iga

Trükikojas tehakse ka käsitööd

Kes ei mäletakse kooliaegseid tööõpetuse tunde! Juba lasteaias hakatakse inimestele käelisi tegevusi õpetama ning sõltuvalt õpilasest võib see tohutut rõõmu või väljakannatamatut tuska tekitada.  Olgem ausad – kannatlikkus pole iga inimese tugevus ning mistahes käsitöö just seda vajab: püsivust ja detailidele keskendumist.  Meenutagem kasvõi kuulsaid rebimisülesandeid! Anti sulle A4-suurune paber kätte

Ilus trükk on pilkupüüdva pakendi üks pool, mis on teine?

Kirjutasime hiljuti, kui oluline on pakendi puhul eesmärk, mille täitmist sellelt oodatakse. Pikk eluiga. Pildi kvaliteet.Trükise loetavus. Midagi neljandat?  Pakendi puhul sõltub selle fukntsioonist peaaegu kõik. Eriti muidugi materjal, millest seda valmistatakse. Ja loomulikult see, kuidas seda valmistatakse.  Kui poognad on trükimasinast läbi käinud, jäetakse need mõneks ajaks kuivama. Isegi algkooli tööõpetuse tunnis peavad lapsed natuke aega ootama, enne

Igal pakendil on eesmärk. Milline?

Raamatu sisu üle ei saavat kaanepildi põhjal otsustada, pakendi kujundus on aga kriitilise tähtsusega: mida pilkupüüdvam see on, seda suurema tõenäosusega su toode silma jääb. See tõde on teinekord nii ilmne, et inimesed kipuvad selle ära unustama. Pakend on nagu kõnnitee: me ei mõtle sellele kunagi, ent hakkame sellest kohe

Kas pannkooke on võimalik trükkida?

Pannkooke on pealtnäha lihtne teha: paar muna, natuke jahu ja pisut piima. Seejärel pann kuumaks, õli peale, tainas otsa ja mõni minut praadimist. Ei midagi keerulist, ent viib keele alla. Või siis ei vii, sest pannkoogi maitse sõltub toorainetest ning madala kvaliteediga jahu või vana

Tuhat kirvestega julmurit? No ei!

Oleme Ecoprindis viimasel ajal trükise „elulõnga” peale mõelnud ja sellest ka kirjutanud. Meie jaoks on nii pakendite kui muude trükiste tootmine igapäevane töö, ent paljude inimeste silmis on pakend tüütu kõrvalprodukt, mis uue asja ümbert ära tuleb rebida ja minema visata.  Kõik õige: pakendil ongi selge funktsioon ja kuigi leidub inimesi,

Mitu inimest teeb ühte pakendit? Vastus on uskumatu

Kui palju sa toidupoes või Kaubamajas osteldes pakendi peale mõtled? Mitte liiga palju, eks? Pakend on ju pelgalt selleks, et lihatükki või lauamängu välise maailma eest „kaitsta”? Ja kohe, kui uue asjaga koju jõuad, lendab pakend prügikasti!  Eks ta ole – ilus pakend paelub pilku ja aitab ostuotsust teha, ent liiga suurt tähtsust ei

50 000 pakendit tunnis!

Vii läbi üks kiire mõttemäng. Oled toidupoes. Liigud riiulite vahel, hindad pilguga kaupa ning püüad otsustada, millise piimapaki või grillliha ostukorvi tõstad. Mille järgi sa oma otsused teed? Varasema kogemuse? Väljakujunenud ostukäitumise? Pakendi väljanägemise? Kõigi kolme? Raamatu kaane järgi ei olevat ilus sisu üle otsustada. Ometi teeme