Trükikojas tehakse ka käsitööd

Trükikojas tehakse ka käsitööd

Kes ei mäletakse kooliaegseid tööõpetuse tunde! Juba lasteaias hakatakse inimestele käelisi tegevusi õpetama ning sõltuvalt õpilasest võib see tohutut rõõmu või väljakannatamatut tuska tekitada. 

Olgem ausad – kannatlikkus pole iga inimese tugevus ning mistahes käsitöö just seda vajab: püsivust ja detailidele keskendumist. 

Meenutagem kasvõi kuulsaid rebimisülesandeid! Anti sulle A4-suurune paber kätte ja kästi sellest karu või mõni muu loom välja rebida. Kontuurid võisid sa reeglina ette joonistada, kuid ega see palju aidanud. Seda enam, et rebimise puhul on võimalusi tegelikult ainult üks – kui paber valest kohast rebeneb, on mäng läbi.

Trükkimisega on sarnane lugu. Paljud tööd on meie äris mehhaniseeritud, kuid mitmeid asju tehakse siiani käsitsi. Iga toorik on erinev ja vajab viimistlemisel erinevat lähenemist, sealhulgas käelist. 

Kirjutasime hiljuti stantsimisest ja sellest, kuidas ja miks me seda Ecoprindis teeme. Pakendite kujusid on täpselt nii palju, kui disainer välja suudab mõelda. Mida põnevama kujuga pakend, seda suurema tõenäosusega see tähelepanu tõmbab. Loomulikult dikteerib pakendi kuju toode ise, ent elu on näidanud, et ka kõige standardsem toode on võimalik põneva kujuga pakendisse sobitada.

Stantsitud toorikud tuleb poognatest välja „rebida” ehk meie keelis puhastada. Nagu öeldud, õnnestub see tihtilugu masinate abil, kuid paljudel ja eriti just põnevamatel juhtudel on vaja toorik poognatest käsitsi välja lõigata. 

Nii istubki Ecoprindis mitu inimest, kelle päevapikkune töö ei erine omaaegsetest tööõpetuse tundidest – nende tublide töötajate ülesanne on stantsitud toorikud poognast käsitsi eemaldada. Üks toorik korraga ja niimoodi hommikust õhtuni. 

Pole ilmselt vajada lisada, et mida keerukam on toorik, seda raskem on seda trükipoognast kätte saada. Samas võib tulemus sõna otseses mõttes ahhetama panna – Ecoprindis toodetud ja käsitsi puhastatud ruumilised pakendid on teinekord omaette vaatamisväärsused. Võib vaid ette kujutada, milliseid tundeid sinu toode potentsiaalses kliendis tekitab, kui ainuüksi selle pakend justkui kunstimuuseumist pärit on!