Ka pakendeid on vaja pakendada

Ka pakendeid on vaja pakendada

Kes meist ei mäletaks vahvat raamatutegelast nimega ninatark muna! Selle kummalise selliga on seotud mitmeid juhtumisi, ent meenutagem täna üht:

„Sa oled nii ennast täis,” heitsid kord sõbrad ninatargale munale ette.

„Keda ma siis veel peaksin täis olema kui mitte iseennast?” küsis ninatark muna seepeale.

Kuldsed sõnad! Aeg-ajalt tuleb ka enda peale mõelda ning oma saba kergitada, sest keegi teine seda sinu eest ju ei tee. 

Oleme viimasel ajal palju Ecoprindi tööprotsessist kirjutanud. Oleme rääkinud sellest, kuidas igal pakendil on eesmärk. Oleme trükitööd pannkookide praadimisega võrrelnud. Oleme kirjeldanud tööd, mis algab siis, kui poognad on trükimasinast läbi käinud. Oleme kõnelnud sellestki, et ka trükitööstuses tehakse siiani käsitööd. Oleme kirjutanud paberijääkidest ja meie trükikoja kõige põnevamast masinast, mis aitab poognad ruumiliseks liimida.

Täna räägime valmistoodete pakendamisest ehk sellest, mis juhtub siis, kui kõik muud tööd on tehtud. 

Stantsitud poognate kokkuliimimine on järeltöötluse viimane samm ja nüüd on vaja trükised sinu ehk Ecoprindi kliendini toimetada. Selleks tuleb valmistoodang nõuetekohaselt komplekteerida, pakendada ja seejärel transpordiks ette valmistada.

Iga valmistoote komplekteerimise ja pakendamise viis on erinev – kõik sõltub toodetest. Neid suudame me Ecoprindis luua väga erinevaid, alates lihtsamatest trükistest kuni keerulise kujuga pakenditeni välja. Eriti viimaste puhul on äärmiselt oluline jälgida, et valitud kasti formaat toodet võimalikult säästlikult pakendada laseks – esiteks ei tohi kaup viga saada, teiseks hoiame kasti suurust minimeerides nii keskkonda kui transportijate närve.  

Kaup laetakse alustele ning need kiletatakse – väga oluline hetk, sest nõrgalt või vigaselt kiletatud alused võivad äkkpidurduste (või muude ohtlike liiklusolukordade) tagajärjel koost laguneda. Mis juhtub laialilennanud trükistega, pole vaja ilmselt eraldi kirjeldada. Sestap lasub Ecoprindi pakendajatel suur vastutus: nad peavad veenduma, et alus püsiks kindlalt paigal ning elaks üle ka kõige pikema auto- või merereisi (jah, meil on kliente ka välismaal).

Nüüd on kaup transpordiks valmis ja tooted viiakse kaubaväljastusalale, kust need edasi Türile, Kärdlasse, Pariisi või Ulaanbaatarisse saadetakse. Kõik sõltub sellest, kus klient asub. 

Kus sina asud?