Mida tähendab Rohelise Trükise kaubamärk pakendil?
Ettevõtjad ei tohi jätta tähelepanuta, et looduse hoidmine on tänapäeva tarbijale oluline ning keskkonnasõbralike toodete eest ollakse valmis rohkem maksma.
2003. aastal töötasime koos Eestimaa Looduse Fondiga (ELF) välja kaubamärgi Roheline Trükis (Green Print). Tegemist on Ecoprindi ökomärgisega, mis tõestab, et pakend on valmistatud keskkonnateadlikke valikuid tehes. Rohelise Trükise (Green Print) märgistust on lubatud kasutada vaid Ecoprindis valminud trükistel.
Märgise väljatöötamine oli aega nõudev protsess. Nõuetele vastavat sertifitseeritud paberit ja looduslike toorainete baasil valmistatud trükivärve oli raske leida. Samuti kulus mitu aastat õige trükitiheduse ja värvikoguste paika saamiseks.
Eestimaa Looduse Fond (ELF) oli abiks keskkonnasäästliku tootmisteooriaga ning Ecoprindis (tollel ajal tegutses Triip nime all) olime valmis uusi lahendusi katsetama ja majanduslikke riske võtma. Nii sündiski keskkonnasõbraliku trükise kaubamärk – teadmiste ja julgusega.
2004. aastal sai Rohelisest Trükisest registreeritud kaubamärk. Logo kasutamine aitab konkurentide seas eristuda ja näitab üles ettevõtja hoolivust keskkonna suhtes. Selle väikese ja tasuta tegevusega saadad signaali klientidele, partneritele kui ka töötajatele, et ettevõte teeb teadlikke valikuid.
Kaubamärk kinnitab:
- pakendi vm trükise valmistamisel on kasutatud naftakeemia asemel looduslike õlide ja vaikude baasil toodetud värve;
- toote valmistamisel on kasutatud sertifitseeritud (FSC) või taaskasutatud toormaterjali;
- pakendi vm trükise valmistamist toetab keskkonnasõbralik tehnoloogia.
Kui tahad tarbijana anda panuse looduse säästmisesse, vali pakend, millel ilutseb „Rohelise trükise” kaubamärk. Nii saad olla kindel, et tootmisprotsess on toimunud keskkonnateadlikke standardeid järgides.