Veikko Maripuu: Traditsioonilise trükikoja teekond jätkusuutlikuks pakenditootjaks

ecoprindi omanik veikko maripuu

Veikko Maripuu: Traditsioonilise trükikoja teekond jätkusuutlikuks pakenditootjaks

Kui Veikko Maripuu omandas 2012. aastal oma erakapitali investeeringu kaudu Ecoprindi, kujunes algselt lühiajaliseks plaanitud investeeringust põnev strateegilise ümberkujundamise ja jätkusuutliku innovatsiooni teekond. Ecoprindi lugu näitab ilmekalt, kuidas visiooniga juhtimine koos tugeva operatiivse kompetentsi ja keskkonnateadlikkusega võib edukalt suunata traditsioonilise ettevõtte tulevikule orienteeritud turgudele.

Strateegiline ettenägelikkus ja ümberkujundamine

Juba algusest peale mõistis Maripuu, et traditsiooniline trükitööstus on langusfaasis. Selle asemel, et olukorraga leppida, hakati kohe pärast ostu otsima strateegilisi alternatiive. See lähenemine viis umbes 5-6 aastat tagasi otsustava strateegilise pöördeni, mille tulemusena tehti märkimisväärseid investeeringuid uutesse tootmisruumidesse ja seadmetesse, et arendada Ecoprintist pakenditootja.

“Teadsin, et trükitööstus oli languses juba siis, kui me investeeringu tegime,” meenutab Maripuu. “Väljakutseks oli leida õige tee edasi.” See arusaam viis edaspidi mitme miljoni eurose investeeringuni uude tehasehoonesse ja seadmetesse, positsioneerides Ecoprindi jätkusuutliku pakenditootmise eesliinile.

Juhtimine läbi partnerluse

Ecoprindi loo teeb eriliseks ainulaadne partnerlus omaniku ja juhtkonna vahel. Tegevjuht Margo Tärni põhjalik valdkondlik kogemus täiendab Maripuu investeerimis- ja äriarenduse tausta, ning koos on välja arendatud eristuv juhtimismudel, mis tasakaalustab iseseisvust ja vastutust.

“Oleme loonud selged piirid ja vastutusalad,” selgitab Maripuu. “Juhtkonnal on igapäevases tegevuses suur iseseisvus, samal ajal kui mina keskendun strateegilisele suunale ja toetan valdkondades, kus saan enim väärtust lisada.” See lähenemine peegeldab Maripuu laiemat filosoofiat ärimentorina, kus ta rõhutab usalduse ja selgete raamistike kaudu kasvu võimaldamise olulisust.

Keskkonnaalane eestvedamine

Ecoprindi pühendumus jätkusuutlikkusele pole vaid viimaste aastate trend – see on ettevõtte DNA osa. Juba 2003. aastal arendas ettevõte koostöös Eestimaa Looduse Fondiga välja keskkonnasõbraliku trükiteenuse, millest 2004. aastal kasvas välja ettevõtte kaubamärk Roheline Trükis.

Täna hõlmavad Ecoprindi keskkonnaalased saavutused:

Vaade tulevikku

Ecoprindi ümberkujunemine traditsioonilisest trükikojast jätkusuutlikuks pakenditootjaks esindab enamat kui lihtsalt ärilist pööret – see on tunnistus pikaajalise mõtlemise ja strateegilise kohanemise jõust. Maripuu omanikutöö ja juhtkonna operatiivse juhtimise all jätkab Ecoprint investeerimist innovatsiooni ja arengusse, positsioneerides end jätkusuutlikkuse ja tootmise tipptaseme ristumiskohas.

See teekond peegeldab Maripuu laiemat investeerimisfilosoofiat: leida ümberkujundamise võimalusi, võimestada tugevaid juhtkondi ning ehitada jätkusuutlikke ettevõtteid, mis loovad pikaajalist väärtust. Ajal, mil pakenditööstus areneb ja keskkonnakaalutlused muutuvad ärilistes otsustes üha kesksemaks, on Ecoprint valmis nendele väljakutsetele vastama jätkuva innovatsiooni ja pühendumisega jätkusuutlikkusele.