Lihtne nipp konkurendid seljataha jätta
Mõista-mõista, mis see on: suur nagu maja, põletab tunnis 20 liitrit kütust, tossab ja müriseb, ning lõikab õuna kolmeks tükiks?
Õige vastus: Nõukogude Liidus valmistatud masin, mis peab õuna neljaks tükiks lõikama.
See omaaegne nali võtab hästi kokku nõukogudeaegsete kaupade kvaliteedi. Ei aidanud ka spetsiaalne „kvaliteedimärk”, mida mõnedele toodetele lisati.
Kvaliteedimärk? Mis?
NSV Liidu riiklik kvaliteedimärk ehk niinimetatud „Государственный знак качества СССР” oli 1967. aastal loodud kvaliteedisertifikaat. Seda kasutati toodete märgistamiseks, et „tõendada” nende vastavust kvaliteedistandarditele.
Ehk siis: kui vene ajal poodi läksid ja mõnel tootel kvaliteedimärki nägid, võisid justkui kindel olla, et see töötab paremini kui ülalkirjeldatud õunalõikur. Tegelikult muidugi ei töötanud. Kvaliteedimärk oli lihtsalt üks moodus inimeste ajusid pesta ja neid tõsimeeli uskuma panna, et Nõukogude Liidus valminud kaubad võisid kvaliteetsed olla.
Õnneks on tänapäeval olemas ka märke, mis toodete kvaliteeti päriselt tähistavad. Trükitööstuses on nendeks keskkonnamärgised. Neid pole niisama lihtne saada. Veelgi enam – neid märgiseid tuleb ka „toimivana hoida”. Ehk kogu aeg tasemel olla.
Ecoprindile on omistatud üsna mitu sellist tähist. Meil on FSC säästva metsamajanduse tarneahela sertifikaat, Põhjamaade keskkonnamärgis Nordic Ecolabel ning oleme ka ise välja töötatud ühe ökomärgise. Selle nimi on „Roheline trükis” ja vastav märgis pakendil tähendab, et see on valmistatud loodussõbralikult.
Aina suurem hulk Eesti inimesi pöörab keskkonnamärgistele tähelepanu. Kui sa pead valima kolme samaväärselt korraliku toote vahel, eelistab üha rohkem tarbijaid kaupa, mis on varustatud keskkonnamärgisega. Millegi põhjal tuleb inimesel ju oma ostuotsus teha! Eriti siis, kui valitavatel toodetel suurt kvaliteedi- või hinnaerinevust polegi.
Ecoprint pakub võimalust oma trükiseid ja kujundusmaterjale erinevate keskkonnamärgistega tähistada. Kui meil on mõne märgise kasutusõigus, saame selle sinu toote pakendile „üle anda”. Nii paistad konkurentide seas silma ja oled turul mitte ainult väärikam, vaid ka tõhusam tegija.
Kliki siia ja vii end meie sertifikaatidega kurssi. Ja küsi alati, kui mõni aspekt lisaselgitusi vajab, eks?