Kuidas valida sobiv pakend e-poe või jaemüügi jaoks?
Pakendi arendamise algfaasis on oluline teada, millist teed pidi toode tarbijani jõuab – kas füüsilisest poest või e-poest. Erinevad müügikanalid seavad pakendile oma nõuded, mõjutades disaini ja funktsionaalseid omadusi. Õige pakendilahenduse valik ja läbimõeldud disain annavad klientidele meeldiva ostuelamuse ning tugevdavad sealjuures brändi usaldusväärsust.
Jaemüügi pakendid: atraktiivsus
Kui toode on müügil füüsilises poes, vajab see pakendit, mis aitab seda teiste seast esile tõsta. Jaemüügi keskkonnas on pakend esimene emotsioon, mida tarbija märkab. Riiulil teiste analoogtoodete kõrval seistes peab pakend olema silmapaistev ja kandma edasi brändi väärtusi. Seepärast on pakendi visuaalil eriti kandev roll.
Jaemüüki minevat pakendit luues arvestame teguriga, et seda oleks üle keskmise raske avada. Selle väikese nipiga vähendame tõenäosust pikanäpumeeste “palgapäevaks”. Teiseks, kui on oht, et pakend lõhutakse, ei hakka ka ausad kliendid tooteid karbist välja võtma.
E-poe pakendid: vastupidavus
E-poes müüdava toote puhul peab pakend taluma keskmisest pikemat teekonda ja sealhulgas mitut käsitsemise (sorteerimiskeskused) etappi. Pakendi põhirõhk on turvalisus (toode peab jõudma kliendini tervelt).
Pakendit luues on oluline vältida liigset materjalikulu ja efektset väljanägemist. Kuigi klient ei tee ostuotsust riiuli ees, on see ainuke kanal, millega tootja oma klienti saab kõnetada. Mustas kilekotis või pruunis pappkastis saata ei saa, väike bränding on igal juhul soovitatav.
Kuigi tootepakend on turvaline (peamine ülesanne on toodet kaitsta), peab see olema lihtsalt avatav ja suletav. Seaduse järgi on kliendil võimalus tellitud toode tagastada tootjale/müüjale 14 päeva jooksul alates kauba kättesaamise hetkest. Selleks saab klient taaskasutada pakendit, millega toode temani toimetati. See tegevus on ühtviisi mugav ja säästev lahendus.
Pakendite ühine eesmärk
Kuna jaemüügi ja e-poe pakendid on loodud erinevaid tähelepanekuid arvestades, on nende ühine eesmärk pakkuda kliendile rahulolu uue toote soetamisel. Kui kaalute tootele sobiva pakendi loomist, siis alustage asjaolust, kuidas ja kus tarbija selle kõige tõenäolisemalt kätte saab (kas füüsilisest poest või e-poest). Õige pakendi valik ja läbimõeldud disain aitavad ostetud toote jõudmise ostjani täpselt sellisena, nagu see algpunktist teele saadeti.
Ecoprindis arvestame pakendite loomisel eespool räägitud eripäradega. Kui teil on toode, mida müüte nii jae- kui ka e-poes, siis võtke meiega ühendust. Meil on pakkuda ka mõned huvitavad universaalsed lahendused.