Milleks kasvatada oksa, seda samal ajal lühemaks saagides?
On hämmastav, kuidas inimkond ressurssi armastab raisata. Kas sa näiteks tead, mis asi on pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis?
See on pikim ingliskeelne sõna. 45 tähte ja peaaegu võimatu välja hääldada, lugemisest rääkimata. Mida see sõna tähendab? Vastus on lihtne: silikoosi ehk ühte kroonilist kopsukahjustust.
Kui pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis tähendab tegelikult „silikoos”, siis milleks seda hiigelpikka sõna üldse kasutada? Sama hästi saab ju lühemaga läbi, isegi paremini! Paraku on nii, et mida rohkem me millegi loomiseks sõnu, materjali või aega kulutame, seda parema tulemuseni arvame end jõudvat. Tegelikkus on täpselt vastupidine.
Kaua tehtud ei ole tingimata kaunikene ning suurem pole kaugeltki parem. Enamgi veel – mida säästlikumalt me midagi teeme, seda suuremat kasu see toob, nii meile endale kui kogukonnale.
Oleme Ecoprindis veendunud, et säästev ja keskkonnasõbralik mõtlemine on uus norm. Milleks kasvatada oksa, seda ise samal ajal lühemaks saagides? Milleks toota trükiseid maailma, mis saja aasta pärast trükiseid ei vajagi, kui teda vaenulikult kohelda?
Ecoprint käivitas 2018. aastal projekti nimega „AS Ecoprint ressursitõhususe investeering”. Kõlab ehk sama kohmakalt kui pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis, ent tähendab midagi lihtsat ja vältimatut: muutsime tootmise veelgi keskkonnasõbralikumaks. Ja mitte pelgalt sõnades. Vahetasime välja aegunud masinad, uuendasime seadmeid, kolisime uuele pinnale ja rajasime Tartu üksusesse uue tootmisliini.
„Aga mis mul sellest?” võib nüüd mõni küsida. „Minu jaoks on oluline hinna ja kvaliteedi suhe, mul ükspuha, millistes tingimustes pakend toodetakse. Eks mulle meeldiks muidugi, kui mu pakendid keskkonda ei koormaks, aga selle nimel end pankrotti maksta kah ei taha.”
Hea küsimus, millele on ka hea vastus.
Ecoprindi uued masinad ei tähenda pelgalt keskkonnasõbralikku ja ressursitõhusat tootmist, vaid kindlat hinnavõitu klientidele. Moodne ja säästlik tootmine vähendab toodanguühiku valmistamiseks kuluva paberi või kartongi kogust märgatavalt, ja see mõjutab omakorda hinda.
Ka lõpptarbija eelistab üha enam toodet, mis on pakendatud ümbritsevat maailma säästes. Ecoprint pole ainus koht Eestis, kus keskkonnasõbralikkust uueks normiks peetakse. Pigem on üha keerulisem leida paika, kus ei peeta.
„Ressursitõhusus” on kõlalt kuiv, ent tähenduselt soe sõna. See on tuleviku sõna. Kui me elu ka saja aasta pärast ette kujutame, tuleb juba täna luua väärtust nii, et me sedasama väärtust samal ajal ei hävitaks. See on Ecoprindi filosoofia, mida tahame ka sinu toodetele kinkida.
Võta meiega ühendust ja teeme su toote ühiselt tulevikusõbralikuks!!