Kuidas kujundusfaile saata?
Millele sa piimapakki avades mõtled? Janule? Piimale? Valgele värvile? Pannkoogitaignale, mida tegema hakkad?
Või hoopis piimapakile endale? Vaevalt küll.
Ometi on ühe lihtsa piimapaki või mis tahes muu pakendi taga keeruline ja mahukas protsess, mida nimetatakse trükkimiseks. Ning üks selle protsessi olulisi osasid on kujundus.
Raamatu sisu üle ei saavat kaanepildi põhjal otsustada, pakendi kujundus on aga kriitilise tähtsusega: mida pilkupüüdvam see on, seda suurema tõenäosusega su toode silma jääb.
Ecoprint ei hakka õpetama, kuidas pakendit või muud trükist kujundada. Eesti on andekaid kunstnikke täis ning meie kogemuses tehakse siinkandis erakordselt vaimukaid disaine. Küll aga oskame vastata levinud küsimusele, mida paljude klientide käest kuuleme: „Kuidas eelistab Ecoprint kujundusfaile saada?”
Lugu selles, et kuidagi peab trükise kujundus meieni ja sealt edasi trükimasinatesse jõudma. Ning see on tegelikult kaunikesti keeruline protsess, mida oleme põhjalikult kirjeldanud siin. Too jutt on aga üsna keeruline.
Mida tähendab näiteks „sobib ainult PDF/X-1a nõuetele vastav ehk CMYK või CMYK- ja spot-värvidega komposiit-PDF”?
Või kuidas mõista lauset „Lõikevaru (bleed) peab reklaamtrükise puhul olema 2 mm, liimköites brošüüri-raamatu puhul 3 mm, klamberköites brošüüri-raamatu puhul 5 mm”?
Paras hiina keel, eks ole?
Meie soovitus on tegelikult väga lihtne. Palju lihtsam kui eelpool kirjeldatud tehnilised viited.
Usalda kujundusfailide tegemine asjatundja hooleks. Sa ei roni ju lennureisile minnes Airbusi kabiini ega hakka seal kange ja nuppe väänama. Trükifailide kujundamisega on sama lugu. Isegi kui tegid kujunduse ise, palu kujundusfail mõnel profil kokku panna. Muidu võib juhtuda, et sinu heast ideest võivad sõna otseses mõttes ribad järele jääda. Nagu lennukist, mille tüür mõnele asjatundmatule usaldatakse!